Alla inlägg under april 2010

Av Johanna Ri - 27 april 2010 17:12

Jag vet att jag är sjukt dålig på att uppdatera vad som händer i mitt liv här på bloggen..Tror dock inte att jag har så många intresserade läsare sen jag stängde ner min andra blogg som de flesta hade tillgång till..men men..för ER som trillar in här ngn gång då och då måste jag ju försöka hålla liv i bloggen för..


Helgen spenderades i Kalix..Man slutar aldrig förvånas över kalixbornas djungeltelegraf..De borde få en stjärna i kanten för den ihärdiga ryktesspridningen som figurerar överallt..De kanske borde införa en "hänt extra kalix" varje vecka där allt är snyggt uppspaltat..Vem vet..du kanske får veta ngt om dig själv som du inte visste tidigare? haha...Väldigt spännande...


Förutom detta så gör jag inte så mkt annat än arbetar..Jag ser fram emot lunchen i örnvik med branschlaget i morgon och sen konferansen med övernattning i Piteå på Torsdag..Det rullar på i rätt riktning och jag trivs som fisken i vattnet :)


well well...nu väntar jag på att marcus ska komma hem så jag får åka och hämta ut mitt H&M paket ;)

Av Johanna Ri - 21 april 2010 21:33

Jag är tacksam för ljuset här uppe i Norr när det börjar gå mot vår och sommar..Det finns inget som är så hälsosamt för mig som dagsljuset, som dessutom håller i sig till sent på kvällen..och snart dygnet runt :)


Planen inför i morgon var att tillbringa dagen på Nordkalotten med branschlaget..Men som med allt annat har denna vulkan j-vel förstört det oxå..De bestämde sig för att ställa in det eftersom flygen var så osäkra från södra Sverige..Så det blir istället att tillbringa hela dagen på jobbet :( nåja..Tur man inte är tok less sitt jobb ännu..Men en branschdag med roliga aktiviteter hade ju inte varit helt fel det heller ;)


Väntar på att min andra hälft ska komma hem med flyget från Sthlm..Som tur är ställdes det inte in ikväll! Det kan vi ju tacka och bocka för i alla fall..:)

Av Johanna Ri - 20 april 2010 19:01

När gräset och asfalten börjar komma fram, kommer även suget efter nya, lätta och fina sommarskor fram..Jag hittade ett par röda replay skor på scorett här om dagen som såg ut nästan som dessa, som jag blev tok kär i..Så klart för stora för mina små fötter..och lika bra det med tanke på priset...

  

Dom här skorna är dock från Asos och finns i strl 35..Inte lika snygga som dom jag spanade in på Scorett, men de är snarlika med öppen tå framtill...:)

Här är ngr andra vill ha objekt från Asos...

  

  

  

Ett par platta skor måste ju inhandlas till denna sommar eftersom mina gamla försvann då jag lekte livräddare i kalix älven..=( Förstår dock inte hur jag ska hitta ett par i min storlek!!! Kan ngn ge mig 2 cm? Det skulle uppskattas...

Av Johanna Ri - 19 april 2010 18:03

Vårkänslorna spirar för fullt...Arbetet går i rätt fart och jag älskar allt som har med det att göra..Jag har turen att ha världens underbaraste arbetskolleger och ett fantastiskt branschlag där energin är på topp varje dag :) Alla tar hand om varandra och arbetar i ett team för att få ut bästa möjliga arbete...Kunde inte ha blivit bättre...


Har precis kommit hem från en timmes promenad runt gultza med Lurvan..Pumpande musik i öronen och asfalt under skorna..Jag är så glad att våren är här och att värmen sakta men säkert börjar krypa sig på! aaaaah


  

Life is wonderful...And its getting better and better for each day :)



Av Johanna Ri - 18 april 2010 17:07

Gårdagen bestod av en massa mys..Tillbringade förmiddagen och nästan hela kvällen hos Annso & Micke med lite vin och mat...Hade den värsta frossan i hela mitt liv, och då syftar jag på matintaget..Jag hade bokstavligt talat svängdörrar i magen..Kring tio tiden åkte jag vidare till Ida och tjejerna för lite mer vin och annat mys..Natten avslutades med en smörgås från subway med Marcus..Perfekt avslut på min frosseri dag! haha :)


Idag har jag haft syskonen och syskonbarnen här..Tripp på staden och lunch..Riktigt nöjd över det med tanke på fyndet jag gjorde..100 kr fattigare och ett par skor rikare ;)


Perfekta arbetsskor på sommaren..lagomt hög klack och bekväma ;)


Energin spirar för tillfället hos miss Johanna så jag funderar starkt på om jag skulle ta en springtur för att få utlopp för min energi..samtidigt frågar jag mig själv om det är så bra med tanke på min tunga andning som kommer då och då..ska beställa tid på hermelinen i morgon för lite undersökningar som förhoppningsvis visar på ett resultat..annars vet jag fan inte vad som är fel på mig...well well....


Hej hopp så länge!  

Av Johanna Ri - 16 april 2010 18:42

Jag har ett stort vakum i huvudet från denna vecka. Trött så otroligt trött! Ska bli fruktansvärt skönt med helg och avkoppling!!! =) Men det har varit en fantastiskt bra vecka som varit mycket händelserik. Långa promenader och god mat kommer denna helg bestå av..:) Dock saknar jag mitt vinglas som brukar vara standard på den avslutade veckan. Orkade inte ta min trötta kropp till systemet idag, så det fick vara..


Förutom detta så är jag fortfarande helt förbryllad över vulkanutbrottet på Island som har ställt till med extremt mkt problem för många. Det är det största samtalsämnet på jobbet just nu eftersom många inte tar sig iväg med inplanerade flyg...=/ Får hoppas att detta är snabbt övergående..Vad gör vi om utbrottet fortsätter i månader till!? jisses...Jag har ingen lust att ta tåget till sthlm om ngr veckor..=/


  


Nu ska jag slänga mig på soffan och invänta Pauline som ska underhålla mitt trötta huvud denna kväll..


Trevlig fredag everyone :)

Av Johanna Ri - 15 april 2010 18:46

Min dröm är att få sitta å mysa med en sån här liten schimpans bebis. Någon annan som funderar på samma saker som mig? haha. Dom är ju bara för söta!!!! Jag KOMMER ta tillfället i akt om jag ngnsin får tillfället :)


Snosssss


  

Av Johanna Ri - 15 april 2010 18:14

Ledsen för den dåliga uppdateringen här på bloggen. Har haft lite för fullt upp med allt annat.. Jag återgick till jobbet på Tisdagen då jag vaknade upp pigg och utvilad från allt som har med sjukdomar att göra..Kliar fortfarande lite i handflatorna plus att jag fått tungt att andas..speciellt när jag ligger ner..Ska boka tid på vårdcentralen för att göra en grundlig undersökning + allergitester..Måste få ngn rätsida på detta..


Arbetet går som en dans på rosor för tillfället..Nu har jag och min arbetskollega kämpat i tre dagar för att få min nya dator att fungera..Vääldigt komplext, men idag hörde någon våra böner aka helpdesk, så nu är allt fixat och klart :) Arbetstelefonen kom också idag så nu är jag inne i rullen :) Har även fixat fotot till mitt E-leg idag, så det har varit en händelsefylld och nyttig dag idag! Mycket har fixats! :) Nu får vi hoppas att utbildningen i Sthlm oxå blir av som planerat så man kan boka in det!


Livet börjar gå i rätt riktning och jag storm trivs!! Arbetet, personalen, privatlivet! Allt som kan tänkas förgylla min vardag..Och våren är här!!! Kan inte bli bättre :)

*tassar runt på små rosa moln*


http://www.youtube.com/watch?v=sG6_D9bkUNc


Thelephone/Lady gaga & Beyonce



Presentation


New life, New leaf..Lev i nuet och använd backspegeln varsamt. Blicka framåt & ta vara på dina erfarenheter från det förflutna. Och kom ihåg att stanna upp när din hållplats är inom synhåll. Det kan komma att förändra ditt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards