Alla inlägg under maj 2010

Av Johanna Ri - 29 maj 2010 16:01

Vad skulle sommaren vara utan grillning ;) Och det absolut bästa av allt! Grillad majs..Det skulle jag kunna leva på under sommarhalvåret..;)

Igår tog jag och Marcus våran lilla minigrill och satte oss vid grillplatsen nedanför oss..Picknick på gräsmattan med en massa gotta och tyvärr dom förbannade bladlössen som invaderade oss totalt! =/ huuuh


  

Efter våran picknick gick vi in för lite efterrätt ;)

  

Premiär för jordgubbar och glass..mmm...

Ikväll blir det grillning, bastu och sleep over hos familjen Sandin/Nilsson..ska bli så mysigt så..:) Våran lilla kock har fixat ett super kött som vi har höga förväntningar på..Hängmörad biff från hemma gastronomi här i Luleå..:) mmm...Kommer bli bortskämd vad gäller kött efter den här kvällen...


Öppna vinflaskan och njuta av denna lördagskväll väntar här next :)

Av Johanna Ri - 27 maj 2010 18:00

Då var det dags för det årliga vårruset..Dock första gången för mig :) Men vad gör man inte för sina kolleger..klart man ställer upp i AF laget..haha...Har gruvat mig lite för hur fan man ska orka..Men vi kom överens om att vi INTE ska vara i gruppen som springer på 30 min..så det får bli lunkarlaget..;) Man ska väl inte ta ut sig i onödan..;)


well well..ska dra på mig träningskläderna och bege mig mot hälsans hus..Joggingtur och sen en härlig picknick på det i det underbara vädret..:)


  

Av Johanna Ri - 16 maj 2010 18:54

Varför blir alltid shopping behovet starkare mot sommaren? ;) Det kliar i fingrarna...


  

En söt liten skoj skulle sitta fint nu när värmen kommit ;)

(Gina tricot)


  

Ett par skjorts skulle oxå sitta bra....Får sova på saken fram tills den 25.e ;)

(Gina tricot)

Av Johanna Ri - 15 maj 2010 21:01

Vädret verkar hålla i sig....;) får vi hoppas!

För middagen spenderades hos Annso & micke på deras gräsmatta..Så nu börjar den fruktansvärda blekheten lämna min kropp sakta men säkert! Man börjar känna sig frisk! ;)


Eftermiddagen bjöd på grillning, rose vin och annat mys på vår planhalva av stan med Angelica & Alle..:) Vi invigde vår nya minigrill som vi inhandlade idag..den får tio poäng av tio! ;)


  

  

Resten av denna kväll spenderas framför tv.n i soffan med favvo grabbarna :)

Av Johanna Ri - 14 maj 2010 23:49

Årets första åska är här..Blixtar & dunder..Jag njuter för fulla muggar ;) tycker det är så mysigt när det mullrar och blixtrar medan man ligger inne under täcket ;) Har hämtat hem Hugo idag, så helgen kommer bestå av mys, mys och mera mys..I morgon kommer Angelica & alexander hit oxå..Så vi hoppas på fint väder, picknick, grillat och annat underbart..Lugn & skön helg....


Ska krypa ner i soffan med mina grabbar nu och invänta filmen på fyran...

Natti Natti


  




Av Johanna Ri - 11 maj 2010 21:19

Jag funderar starkt på att ha en fondtapet som innehåller mkt olivgrönt i sovrummet...Varmt och rogivande...frågan är vart jag ska hitta en sån tapet?..Tips och råd från colorama tror jag ligger next på listan...


  

Hmmmm....



Av Johanna Ri - 10 maj 2010 22:48

Då var det dax att välja tapeter till nya lägenheten..samtliga rum skall ha nya tapeter så vi gick och hämtade tapetböcker idag för att kolla igenom vad vi ska välja...Men finns det något svårare än att välja tapeter!!! Köket och hallen är klar..Nu återstår vardagsrummet och sovrummet..hmmmm...


  

Jag är ganska säker på att köket får denna fondvägg med resten vitt...

Hallen blir vit med detta väggord...

 

Det fanns inte sådär jätte jätte mycket att välja på för resterande rum, så vi funderar på att betala för en egen fondvägg i antingen sovrum eller vardagsrum...

  

  

Det är inte lätt detta..Hmmmm....

Det kommer komma upp ännu ett väggord som blir detta..Mest troligt i vardagsrummet...

  

Den som lever får se vad det blir av allt detta..

Jag tänkte att jag skall sova på saken och vakna pigg i morgon inför den hektiska arbetsdagen...


Natti Natti!

  

Av Johanna Ri - 9 maj 2010 20:31

Har tillbringat hela söndagen på Notviken hos familjen Nilsson/Sandin...

Bastu med kidsen och premiärgrillning...Det är längesen jag ätit ngt så gott!!!!


Varför är alltid premiärgrillningen så speciell? ;)

  


Resten av kvällen skall spenderas i sängen framför tv.n..Är trött så trött efter denna helg...


Natti Natti 

Presentation


New life, New leaf..Lev i nuet och använd backspegeln varsamt. Blicka framåt & ta vara på dina erfarenheter från det förflutna. Och kom ihåg att stanna upp när din hållplats är inom synhåll. Det kan komma att förändra ditt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards