Alla inlägg under mars 2010

Av Johanna Ri - 30 mars 2010 21:42

Idag var vi riktigt seriösa och gjorde egen pasta..Hur enkelt som helst..Dock hade vi ingen kavel att baka ut degen med så det fick bli en oljeflaska..haha..Men det gick nästan lika bra det oxå..Marcus fick kämpa lite mer än vanligt..:)


Men detta är något jag rekommenderar starkt..super gott och lätt!

Slutresultatet blev lasagneplattor..


  

Till detta behövs:

2 dl durumvete

2 dl vetemjöl

2 ägg

1 msk olja

1 msk vatten


Sen gäller det att knåda, knåda och knåda...:)


Nu blir det sängen nästa..I morgon tar vi påsklov och drar till byn tills söndag..Skärgården och skoter ligger på almenackan...



Av Johanna Ri - 29 mars 2010 20:59

Ja det är ungefär så det känns...Som att jag vunnit på lotto..Dom säger väl att när det väl börjar gå bra, då går det riktigt j-vla bra...Gjorde min skatteberäkning idag och fick en smärre chock..Det var verkligen en GLAD överraskning!! wiiieh...Jag skulle även göra avdrag för bostadsförsäljning förra året samt mäklararvode..Förstod inte mycket av det? Och ingen hjäp från mäklaren heller efersom han inte finns kvar i Luleå, inte fastighetsförmedlingen heller..Men som tur var fick jag hjälp av min lilla ekonomi assistent Marcus som fixade detta till mig..så nu är allt deklarerat och klart :)


Fick även ett mail från Gotland, arbetsförmedlingen idag för en tjänst som jag sökt där för några veckor sedan. Jag hade gått vidare i rekryteringsprocessen.  haha..Ja tänk hade jag blivit bosatt på Gotland? Nu blev det ju så klart inget av det eftersom jag redan fått en tjänst..Tyckte det var lite kul ändå ;)


En lugn kväll återstår..Ledig en hel vecka nu innan nästa arbete tar vid! =)



Av Johanna Ri - 28 mars 2010 22:30

Har suttit med denna blogg till och från hela kvällen. Några bitar har fallit på plats. Men det är fortfarande mycket som jag absolut inte förstår. Jag har i alla fall lyckats få upp en profilbild så det var ju ett steg i rätt riktning :)


Några funderingar är fortfarande oklara vad gäller bakgrunden? En del har ju jätte snygga bakgrunder samt en snygg header? Hur får man till något sånt?

Jag kanske får vända mig till han som fixade min blogg på metrobloggen.


Avslutar denna helg med ett vinglas och film tillsammans med min sambo. I morgon är det min sista dag på Miroi. Väldigt blandade känslor. Kommer sakna mina arbetkollegor oerhört mycket, men samtidigt ät jag väldigt glad över mitt nya jobb! Ska bli oerhört spännande med nya arbetsuppgifter, ny policy, nya arbetskamrater med mera. Jag är numera statligt anställd! Det är en stor förändring att gå från det privata till det statliga. Men jag tror jag kommer trivas som fisken i vattnet :)


Ha en fortsatt trevlig söndag allihop.

Av Johanna Ri - 28 mars 2010 17:37

New life, new leaf....


Jag har länge tänkt göra mig av med det förflutna, vända blad och börja på ny kula. Eftersom mitt liv har tagit en drastisk ändring i rätt riktigt tyckte jag även att det var dags att starta en ny blogg och radera den gamla där även mitt förflutna var nedskrivet..år för år...Det är dags att blicka framåt och inte bakåt! :)


Backspegeln ska man vara försiktig med. Alla erfarenheter är nyttiga och lärorika. Men för att göra något bra av detta måste man blicka framåt och leva i nuet, inte i det som varit. Och speciellt om det är ett förflutet som man är glad att man lämnat bakom sig.


Så detta är mitt nya liv, My new beginning, Min nya resa som ni får följa med på..På gott och ont. :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


New life, New leaf..Lev i nuet och använd backspegeln varsamt. Blicka framåt & ta vara på dina erfarenheter från det förflutna. Och kom ihåg att stanna upp när din hållplats är inom synhåll. Det kan komma att förändra ditt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards